Friday, January 28, 2011

Cuti-cuti lain..

Sambil berjalan2 di laman sesawang..tetibe terjumpe dengan cuti2 lain ni..so aku copy paste kan je la kat sini..senang utk rujukan aku jugak pada masa hadapan..
ni website die..

http://www.eghrmis.gov.my/elaun_kemudahan/2010/06/930/

Cuti-Cuti Lain


1.  Cuti Menjaga Anak
2.  Cuti Haji
3.  Cuti Tanpa Gaji Bagi Pegawai Yang Mengikuti Pasangan Mereka Bertugas Atau Berkursus Di Dalam Atau Luar Negeri
4.  Cuti Sabbatikal
5.  Cuti Membuat Kerja Penyelidikan
6.  Cuti Sambilan
7.  Cuti Berkursus
8.  Cuti Rehat Selepas Berkursus Lebih 12 Bulan
9.  Kebenaran Tidak Hadir Kerja Atas Sebab Kecemasan Am
10.  Syarat-Syarat Dan Peraturan Bagi Mendapatkan Cuti Bagi Mengikuti Kursus Luar Kampus Di Malaysia

click pada tajuk2 di atas..kat situ dia ada bagi penerangan pasal cuti2 tersebut..termasuk link pekeliling2 mengenai cuti tersebut..sekian..
sekadar berkongsi info...

6 comments:

afthey said...

pasal cuti2 ni rasanya ada belajar waktu induksi dulu. sesetengahnya aku masih ingat.

hafiz. cuti lepas tukar semua org delay 3 bulan ker? aku dah nak habis duit simpan ni. cuak jugak kalo mmg delay sampai 3 bulan.

nikapis said...

cuti lepas tukar?eh..kejap..cuti ke gaji ni?aku dulu delay sebulan je..sebab aku follow up awal2 lagi dari unit bendahari HUSM.kalu boleh aku nak bawa sendiri surat gaji akhir dari HUSM ke raub.tapi diorg x bagi.so aku just follow-up by phone je husm dgn pkd.alhamdulillah..sebulan je delay.

afthey said...

opsss sorry. typing error. mentang2 tgh bincang pasal cuti tertaip cuti lak.

sebenarnya gaji. hehehe. aku dah gi pkd aku tadi. katanya surat gaji akhir dari husm dah sampai. paling cepat next month dapat. gaji separuh bulan dari husm aku kol semalam katanya 10hb 2 masuk. so, kesempitan jugak lah bulan ni.

aku apply locum kat spital semua dah full. hampeh. 3 spital plak tu aku tanya. nampaknya kenala menjaja diri di klinik kat sini.

nikapis said...

hahaha..tu la,dah xde gaji mmg mengagau la nak cari duit..xpe,boleh pinjam dulu dgn parent ke sape..masuk sedebuk nanti bayar la balik..claim oncall kat HUSM sume dah settle?

afthey said...

claim onkol? huh dah lama tak ambik tahu. dari calculation aku. husm hutang aku 1000 lebih claim onkol. bila tanya, jawapannya nanti kami semak. itu jer la. hasilnya takder.

nikapis said...

huih..time2 kering macam ni kena slalu tekan diorang ni..bulan berape yg diorg x bayar?2 bulan eh?antara sumber2 kewangan sementara tgu gaji masuk tu..